Reglement

VOORSCHRIFTEN VOOR DE VERSTREKKING VAN GEZONDHEIDSDIENSTEN  IN DE VORM VAN TELEGENEESKUNDEDIENSTEN

  • §1 [POSTANOWIENIA OGÓLNE]
  1. De organisatorische regels worden opgesteld in overeenstemming met Art. 24 Wet op de therapeutische activiteit en heeft betrekking op kwesties in verband met het verlenen van diensten in de vorm van gezondheidsdiensten door MEDI ZONE sp. z o.o.
  2. MEDI ZONE sp. z o.o. is een bedrijf dat gevestigd is in Lublin ul. KOWALSKA 5 / 203, 20-115 LUBLIN, KRS: 0001056695 NIP: 9462731932 REGON: 526317675.
  3. MEDI ZONE sp. z o.o. blijft ingeschreven in het register van entiteiten die medische activiteiten uitvoeren, dat wordt bijgehouden door de woiwode van Lubelskie onder het nummer: 000000266223.
  • §2 [DEFINICJE]

Termen die in het Reglement worden gebruikt, hebben de volgende betekenis:

  1. Voorwaarden – betekent deze Voorwaarden waarin de regels voor de levering en afname van zorgdiensten in de vorm van Telegeneeskundediensten worden uiteengezet, die de Patiënt op de Website kan lezen;
  2. Telegeneeskundedienst – gezondheidszorgdiensten die op afstand worden verleend krachtens een overeenkomst tussen het Bedrijf en de Patiënt via ICT of andere communicatiesystemen, zonder rechtstreeks onderzoek van de Patiënt;
  3. Website / Service – onder andere de website van het bedrijf. via welke telegeneeskundediensten worden uitgevoerd, beschikbaar op: www.centrummarihuany.pl;
  4. Bedrijf – MEDI ZONE sp. z o.o., NIP: 9462731932 REGON: 526317675;
  5. Patiënt  – betekent een persoon die gebruik maakt van de telegeneeskundediensten en die Pools spreekt in een communicatieve mate;
  6. Formulier – betekent het medische consultatieformulier op de Website waarin de Patiënt uitgebreide, betrouwbare en waarheidsgetrouwe informatie verstrekt over zijn/haar medische toestand en persoonsgegevens samen met een verzoek voor een e-consult.
  7. Persoonsgegevens – informatie over een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon in de zin van Verordening 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016. betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (algemene verordening gegevensbescherming).
  • §3 [CELE I ZADANIA PODMIOTU]
  1. Het doel van het bedrijf is om therapeutische activiteiten uit te voeren via ICT en andere communicatiesystemen.
  2. De taken van het bedrijf zijn het leveren van gezondheidsdiensten en het bevorderen van de gezondheid.
  • §4 [STRUKTURA ORGANIZACYJNA ZAKŁADU LECZNICZEGO]
  1. MEDI ZONE sp. z o.o., als kapitaalvennootschap naar handelsrecht, werd opgericht door de aandeelhouders, terwijl een raad van bestuur werd ingesteld om het te vertegenwoordigen.
  2. De huidige lijst van aandeelhouders en leden van de raad van bestuur blijft openbaar in het Ondernemersregister dat beschikbaar is onder het Nationaal Gerechtshofregister dat wordt bijgehouden door de Districtsrechtbank Lublin-Wschód in Lublin met zetel in Świdnik, VIe Economische Afdeling van het Nationaal Gerechtshofregister onder KRS-nummer: 0001056695.
  3. Als onderdeel van haar activiteiten heeft het bedrijf de organisatorische eenheid MEDI ZONE afgesplitst. De naam van de behandelingsfaciliteit is Medizone MEDIK, gevestigd in Lublin ul. KOWALSKA 5 / 203, 20-115 LUBLIN.
  • §5 [RODZAJ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ ORAZ ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH]
  1. Het bedrijf als therapeutische entiteit in overeenstemming met Art. 8(2) De Medische Activiteiten Wet is actief op het gebied van ambulante gezondheidszorg, waaronder wordt verstaan eerstelijnsgezondheidszorg en ambulante gespecialiseerde zorg.
  2. Poliklinische gezondheidsdiensten worden uitsluitend geleverd via ICT en andere communicatiesystemen.
  3. Het bedrijf voert zijn activiteiten uit tegen een vergoeding.
  4. Gezondheidsdiensten worden verleend door artsen met wie het bedrijf contracten heeft.
  5. De telegeneeskundedienst bestaat uit een consultatie op afstand met de mogelijkheid voor de arts om een E-recept af te geven op voorwaarde dat er, op basis van de afgenomen medische voorgeschiedenis, medische indicaties voor zijn en er geen medische (of wettelijke) contra-indicaties zijn. Dit wordt per geval besloten door de arts.
  6. De telegeneeskundediensten die door het Bedrijf worden geleverd, komen niet in de plaats van de directe relatie van de patiënt met huisarts of specialist. In overeenstemming met het advies van de arts dient de patiënt in noodgevallen spoedeisende hulp te zoeken door naar de dichtstbijzijnde medische faciliteit te gaan of, indien nodig, verder te gaan met het raadplegen van een huisarts of andere gezondheidsprofessionals.
  • §6 [MIEJSCE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH]

Aangezien gezondheidszorgdiensten door het Bedrijf worden geleverd via de Service, is de plaats van levering in elk geval de plaats waar de betreffende arts de dienst uitvoert.

  • §7 [PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH]
  1. De aangeboden gezondheidsdiensten zijn consulten op afstand, die plaatsvinden door middel van een formulier dat beschikbaar is op de Website en telefonisch contact tussen de arts en de Patiënt (of door middel van systemen voor communicatie op afstand).
  2.  Als onderdeel van de telegeneeskundedienst kan de patiënt:
    1. Medisch consult op afstand met de mogelijkheid voor de arts om een E-recept uit te schrijven,
    2. Medisch consult op afstand met de mogelijkheid voor de arts om een E-certificaat af te geven.
    3. medisch advies of analyse van testresultaten.
  1. Voor toegang tot de Website moet de Patiënt beschikken over een apparaat met internettoegang, een webbrowser en een e-mailadres (actief e-mailaccount).
  2. De patiënt vult het formulier in en verstuurt het via de Service. De arts analyseert het door de patiënt ingediende formulier en neemt contact op met de patiënt (op het opgegeven telefoonnummer of via instant messenger) om de patiënt te onderzoeken via ICT- of communicatiesystemen. Op basis van het onderzoek van de patiënt via ICT- of communicatiesystemen beslist de arts of hij al dan niet een E-recept voor het gevraagde preparaat (of gevraagde E-release) afgeeft. In gerechtvaardigde gevallen kan de arts, zonder de patiënt te onderzoeken, een E-recept afgeven dat nodig is voor de voortzetting van de behandeling en een opdracht voor de levering van medische hulpmiddelen als voortzetting van de levering van medische hulpmiddelen, als dit gerechtvaardigd is op grond van de gezondheidstoestand van de patiënt zoals die blijkt uit de medische dossiers en de door de patiënt verstrekte informatie.
  3. De E-receptcode wordt als sms-bericht naar een aangewezen Pools telefoonnummer gestuurd. E-recepten die zijn uitgeschreven als onderdeel van de telegeneeskundedienst worden niet vergoed en de kosten bedragen 100%. De E-Release wordt naar het e-mailadres van de patiënt gestuurd en is ook zichtbaar in de Internet Patient Account (IKP) van de patiënt op patient.gov.pl.
  4. Op basis van de afgenomen medische voorgeschiedenis beslist de arts over het aantal voorgeschreven medicijnen of verpakkingen. Per telegeneeskundedienst kunnen maximaal 4 geneesmiddelen worden verstrekt. verpakking.
  5. De telegeneeskundedienst wordt 7 dagen per week geleverd van 8:00 tot 22:00 uur binnen 24 uur na ontvangst van het formulier en betaling door de patiënt. Als er binnen deze periode geen arts beschikbaar is, wordt de patiënt hiervan onmiddellijk op de hoogte gesteld via een sms naar een aangewezen Pools telefoonnummer of via e-mail, waarbij de duur van de telegeneeskundedienst niet meer dan 72 uur mag bedragen. In dat geval heeft de patiënt het recht om zich terug te trekken uit de overeenkomst voor de levering van de telegeneeskundedienst overeenkomstig de beginselen beschreven in § 11 van het Reglement.
  6. Als er geen medische indicatie is of als er medische (of wettelijke) contra-indicaties zijn, weigert de arts een E-recept of E-vrijstelling af te geven met een reden voor de weigering. Weigering gebeurt door kennisgeving van de beslissing van de arts aan de patiënt op het door de patiënt opgegeven e-mailadres binnen 24 uur na ontvangst van het formulier en de betaling door de patiënt – in deze situatie heeft de patiënt geen recht op terugbetaling van de vergoeding die hij/zij heeft betaald voor de telegeneeskundedienst. De arts kan de patiënt dan een geschikt ander geneesmiddel aanbieden of passende aanbevelingen doen of de patiënt informeren dat het geneesmiddel niet geïndiceerd is.
  7. In elk geval kan de arts vragen om het medisch dossier van de patiënt per e-mail te versturen. Als de patiënt de arts deze documentatie niet geeft, kan het E-recept niet worden uitgegeven. In dergelijke omstandigheden wordt de vergoeding voor de telegeneeskundedienst niet terugbetaald aan de patiënt. Het kan tot 48 uur duren voordat de arts het ingediende medische dossier heeft verwerkt. Op basis van de ingediende medische gegevens beslist de arts of hij al dan niet een E-recept afgeeft.
  8. In het geval van gerechtvaardigde twijfels over de gezondheidstoestand van de patiënt of over de gegevens die zijn verstrekt in het aanvraagformulier E-recept / E-release – kan de arts proberen contact op te nemen met de patiënt (of zijn wettelijke vertegenwoordiger) en kan hij weigeren de telegeneeskundedienst te verlenen met de reden voor de weigering, door de patiënt hierover te informeren op het e-mailadres dat door de patiënt is opgegeven. De telegeneeskundedienst kan worden geweigerd na ten minste twee vruchteloze pogingen om contact op te nemen met de patiënt (of zijn wettelijke vertegenwoordiger) op het telefoonnummer dat in het formulier wordt vermeld – in een dergelijke situatie heeft de patiënt geen recht op terugbetaling van de vergoeding die voor de telegeneeskundedienst is betaald.
  9. Voor zover wettelijk toegestaan is het Bedrijf niet aansprakelijk voor schade als gevolg van onjuiste of onvolledige gegevens die door de Patiënt of zijn/haar wettelijke vertegenwoordiger zijn verstrekt in het Formulier of tijdens de telefonische/emailconsultatie met de arts.
  10. De vennootschap maakt betalingen mogelijk via het elektronische betalingssysteem PayU van PayU S.A., gevestigd in Poznań, 60 – 166 Poznań, ul. Grunwaldzka 186, KRS : 0000274399, NIP : 779-23-08-495; de huidige mogelijke betaalmethoden zijn beschikbaar op de website: https://poland.payu.com/. Voor zover toegestaan door de wet, is het bedrijf niet aansprakelijk voor enige vertraging in de betaling of problemen bij de betaling om redenen die te wijten zijn aan PayU.
  • §8 [WARUNKI WSPÓŁDZIAŁANIA Z INNYMI PODMIOTAMI WYKONUJĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ LECZNICZĄ]

Om de juistheid en continuïteit van het proces van het leveren van zorgdiensten te garanderen, werkt de Vennootschap samen met andere entiteiten die zorgactiviteiten uitvoeren, d.w.z. artsen met wie het bedrijf contracten heeft.

  • §9 [WYSOKOŚĆ OPŁATY ZA UDOSTĘPNIENIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ]
  1. Tijdens het verlenen van diensten in de gezondheidszorg verzamelt het Bedrijf, binnen de door de wet toegestane grenzen, gegevens en houdt het medische dossiers van Patiënten bij in overeenstemming met de regelgeving inzake gegevensbescherming en vertrouwelijkheid.
  2. De opgestelde documentatie kan door het Bedrijf beschikbaar worden gesteld op verzoek van de Patiënt, zijn/haar wettelijke vertegenwoordiger of een bevoegd persoon, evenals aan elke andere entiteit die een wettelijk belang aantoont en die een passend recht heeft gekregen onder afzonderlijke wetten.
  3. De prijslijst voor het delen van medische gegevens ziet er als volgt uit:
  Eerste toegang tot documentatie Verdere vrijgave van documentatie
Fotokopie of afdruk (1 pagina) PLN 0,00 PLN 0,23
Uittreksel of kopie (1 pagina) PLN 0,00 PLN 9,47
Elektronische communicatiemiddelen PLN 0,00 PLN 0,00
Computer opslagmedium PLN 0,00 PLN 1,49
  • §10 [WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE]

Het vergoedingenoverzicht van het Bedrijf voor de levering van zorgdiensten is beschikbaar op de Website.

  • §11 [ZAWARCIE I ROZWIĄZANIE UMOWY]
  1. Het contract voor de levering van de telegeneeskundedienst wordt afgesloten in overeenstemming met de voorwaarden die in deze Algemene Voorwaarden zijn opgenomen.
  2. Om het contract voor de levering van de telegeneeskundedienst te sluiten, is het nodig dat de patiënt (of zijn/haar wettelijke vertegenwoordiger) de volgende handelingen uitvoert:
  1. alle verplichte velden van het formulier in te vullen,
  2. aanvaarding van de Gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van de Website,
  3. betaling van de vergoeding voor de telegeneeskundedienst zoals vermeld in de prijslijst die beschikbaar is op de Website.
  1. Het contract voor de telegeneeskundedienst wordt afgesloten op het moment van betaling door de patiënt.
  2. De patiënt (consument) heeft de mogelijkheid om het contract voor de levering van de telegeneeskundedienst binnen 14 dagen na de sluiting van het contract zonder opgave van redenen te herroepen. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, dient de patiënt het bedrijf op de hoogte te stellen van zijn/haar beslissing om het contract te herroepen door middel van een ondubbelzinnige verklaring die hij/zij per e-mail stuurt naar het adres kontakt@strefamed.pl of per post naar het adres Kowalska 5 / 203, 20-115 Lublin, Polen. Om aan de herroepingstermijn te voldoen, is het voldoende als de patiënt informatie over de uitoefening van zijn of haar herroepingsrecht stuurt voordat de herroepingstermijn is verstreken. In het geval van herroeping van dit contract zal het Bedrijf alle betalingen die van u zijn ontvangen onverwijld aan u terugbetalen en in elk geval niet later dan 14 dagen vanaf de dag waarop het Bedrijf door u op de hoogte is gesteld van uw beslissing om uw herroepingsrecht uit te oefenen. Terugbetalingen worden gedaan met hetzelfde betaalmiddel als door de patiënt is gebruikt bij de oorspronkelijke transactie, tenzij de patiënt uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in elk geval zijn er voor de patiënt geen kosten verbonden aan een dergelijke terugbetaling.
  3. De patiënt kan het onderstaande modelformulier voor herroeping gebruiken, maar dit is niet verplicht:

– Geadresseerde [MEDI ZONE sp. z o.o.; postadres: Kowalska 5 / 203, 20-115 Lublin, Polen; e-mailadres: kontakt@strefamed.pl].

– Hierbij deel ik u mede dat ik het contract voor de levering van de volgende dienst(*) opgezegd heb

– Datum van sluiting van het contract(*)

– Naam consument

– Adres consument

– Handtekening van de consument (alleen als het formulier op papier wordt verstuurd)

– Datum

4. Het herroepingsrecht bestaat niet als het Bedrijf de dienst volledig heeft uitgevoerd met de uitdrukkelijke en voorafgaande toestemming van de Patiënt, die voor het begin van de uitvoering is geïnformeerd dat hij na de uitvoering door het Bedrijf zijn herroepingsrecht zal verliezen en dit heeft erkend.

  • §12 [ KLACHTEN]
  1. Het Bedrijf is verantwoordelijk voor de naleving van het contract bij de levering van telegeneeskundediensten.
  2. Klachten kunnen via elk communicatiekanaal worden ingediend. Om een klacht in te dienen, wordt de Patiënt echter aangeraden schriftelijk contact op te nemen met het Bedrijf op het adres Kowalska 5 / 203, 20-115 Lublin, Polen of per e-mail op het adres kontakt@strefamed.pl, of persoonlijk op het adres Kowalska 5 / 203, 20-115 Lublin, Polen).
  3. De inhoud van de klacht moet gegevens bevatten waarmee de patiënt kan worden geïdentificeerd. Het is aanbevolen dat de klacht de volgende gegevens bevat: voornaam, achternaam, e-mailadres, postadres  (voor klachten ingediend per brief), ordernummer, telefoonnummer,  met vermelding van het onderwerp van de klacht, met vermelding van de eisen van de patiënt, met vermelding van de datum van de telegeneeskundedienst.
  4. Het bedrijf zal de klacht op papier of op een andere duurzame drager binnen 14 dagen na ontvangst in overweging nemen en beantwoorden.
  • §13 [DANE OSOBOWE]

In overeenstemming met Art. 13 en 14 van Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016. betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (Algemene verordening gegevensbescherming) (hierna“RODO“), delen wij u mee dat:

  1. De beheerder van uw persoonlijke gegevens in het formulier is MEDI ZONE sp. z o.o. is een bedrijf dat gevestigd is in Lublin ul. KOWALSKA 5 / 203, 20-115 LUBLIN, KRS: 0001056695 NIP: 9462731932 REGON: 526317675, hierna de “Beheerder” genoemd. Informatie over de verwerking van persoonsgegevens kan worden verkregen door contact op te nemen met de beheerder op het volgende e-mailadres iod@strefamed.pl
  2. De verantwoordelijke voor de verwerking heeft een functionaris voor gegevensbescherming aangesteld met wie contact kan worden opgenomen via e-mail: iod@strefamed.pl.
  3. Uw persoonsgegevens worden verwerkt door de Dienstverlener als servicebeheerder voor de volgende doeleinden:

(a) de levering van diensten via elektronische middelen – op basis van de overeenkomst die is gesloten tussen de ontvanger van de dienst en de dienstverlener (artikel 6, lid 1, onder b) RODO);

b) om te voldoen aan wettelijke verplichtingen (met inbegrip van fiscale of boekhoudkundige voorschriften) – op basis van de wettelijke verplichtingen van de Dienstverlener die zijn vastgelegd in het gemene recht (artikel 6, lid 1, onder c) RODO);

c) om claims af te dwingen en rechten te verdedigen die verband houden met de zakelijke activiteiten van de Dienstverlener – op basis van het gerechtvaardigde belang van de Dienstverlener om claims af te dwingen en zijn rechten te verdedigen (artikel 6, lid 1, onder f) RODO);

d) administratie en marketing van diensten die worden aangeboden door de dienstverlener – op basis van het gerechtvaardigd belang dat wordt nagestreefd door de dienstverlener (artikel 6, lid 1, onder f) RODO), inclusief, in de situatie van een afzonderlijke toestemming, ook voor het doel van het verzenden van commerciële informatie via elektronische middelen, het uitvoeren van telemarketing op basis van de verleende toestemming (artikel 6, lid 1, onder a) RODO). In het geval van gegevensverwerking op basis van toestemming hebt u het recht om uw toestemming op elk gewenst moment in te trekken door een verklaring te sturen naar: iod@strefamed.pl. Het intrekken van de toestemming heeft geen invloed op de rechtmatigheid van de verwerking die wordt uitgevoerd op basis van de gegeven toestemming.

(4) Uw persoonsgegevens of de gegevens van een Patiënt die geen Ontvanger van Diensten is die in het formulier worden verstrekt, zullen door de Dienstverlener worden verwerkt in het kader van zijn therapeutische activiteit om gezondheidszorg te verlenen en zorgsystemen en -diensten te beheren, voor zover dit noodzakelijk is om te voldoen aan de wettelijke verplichtingen die op de therapeutische entiteit rusten en die met name voortvloeien uit de uitvoering van verplichtingen die voortvloeien uit de Wet van 6 november 2008. over de rechten van patiënten en de ombudsman voor patiënten (Staatsblad van 2020, punt 849, zoals gewijzigd) en de wet van 15 april 2011. betreffende therapeutische activiteit (Staatsblad van 2020, punt 295, zoals gewijzigd) overeenkomstig Art. 9(1). 1(h) RODO).

5. als persoonsgegevens worden verwerkt voor:

a) noodzakelijk zijn voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij de betrokkene partij is of om op verzoek van de betrokkene voorafgaand aan het sluiten van een overeenkomst stappen te ondernemen, waarbij de verstrekking van persoonsgegevens vrijwillig is, maar noodzakelijk voor het sluiten van de overeenkomst. Het niet verstrekken van persoonsgegevens heeft tot gevolg dat er geen contract kan worden afgesloten.

b) noodzakelijk is om te voldoen aan een wettelijke verplichting die op de Dienstverlener rust, dan is het verstrekken van persoonsgegevens een wettelijke verplichting. De gevolgen van het niet verstrekken van persoonlijke gegevens zijn het niet kunnen leveren van gezondheidszorg en het niet kunnen documenteren van de gezondheidsstatus.

c) marketing, het verstrekken van persoonlijke gegevens is vrijwillig.

6 De verwerkingsverantwoordelijke bewaart persoonsgegevens gedurende een periode die afhankelijk is van het doel van de verwerking:

(a) met het oog op het verlenen van telegeneeskundediensten worden gegevens bewaard gedurende de periode die voortvloeit uit de Wet inzake patiëntenrechten en patiëntenombudsmannen betreffende het bewaren van medische dossiers,

b) voor het doel dat nodig is om de Overeenkomst inzake medische diensten uit te voeren in overeenstemming met de Algemene Voorwaarden of om actie te ondernemen op uw verzoek voorafgaand aan het sluiten van de Overeenkomst inzake medische diensten, worden de gegevens bewaard voor de duur van de overeenkomst en daarna gedurende de verjaringstermijn van mogelijke claims onder algemeen toepasselijk recht,

c) voor fiscale en boekhoudkundige doeleinden worden de gegevens verwerkt voor een periode van 5 jaar volgens de wet,

(d) voor administratieve doeleinden worden de gegevens verwerkt voor een periode van 5 jaar vanaf de datum waarop ze zijn verzameld,

e) voor marketingdoeleinden worden de gegevens verwerkt totdat het doel ophoudt te bestaan of totdat er een doeltreffend bezwaar tegen de verwerking wordt ingediend,

f) voor het verzenden van marketinginformatie worden de gegevens verwerkt totdat het betreffende doel ophoudt te bestaan of de gegeven toestemming wordt ingetrokken.

7 Ontvangers van persoonlijke gegevens zijn:

(a) andere therapeutische entiteiten of personen die krachtens afzonderlijke regelgeving gemachtigd zijn om medische diensten te verlenen, met wie de Dienstverlener passende overeenkomsten heeft gesloten voor de verlening van medische diensten,

b) betalingsdienstaanbieder: PayU S.A.

(c) aanbieder van postdiensten: Poczta Polska S.A.

d) externe entiteiten die IT-systemen leveren en ondersteunen, diensten leveren die verband houden met de dagelijkse activiteiten van de Dienstverlener (boekhouding, belastingen) – op grond van relevante contracten die zijn gesloten voor het toevertrouwen van de verwerking van persoonsgegevens

e) andere wettelijk bevoegde entiteiten.

8 Persoonsgegevens worden door de dienstverlener niet doorgegeven buiten de Europese Economische Ruimte, aan derde landen of internationale organisaties.

9 U hebt het recht op toegang tot de inhoud van uw gegevens en het recht op rectificatie, wissing, beperking van de verwerking, het recht op gegevensoverdraagbaarheid, het recht om bezwaar te maken, het recht om toestemming in te trekken (als de verwerking is gebaseerd op toestemming). Een verzoek tot uitoefening van de in dit lid bedoelde rechten wordt schriftelijk ingediend. moet worden gestuurd naar: iod@strefamed.pl

(10) U hebt het recht een klacht in te dienen bij de voorzitter van het Bureau voor de bescherming van persoonsgegevens (uodo.gov.pl).

11 Wij verkrijgen persoonlijke gegevens van de persoon die de klant is via het formulier, onderhouden door MEDI ZONE SPÓŁKA z o.o. op de bovengenoemde website.

De regels voor de verwerking van persoonsgegevens van Gebruikers door de Dienstverlener worden uiteengezet in het Privacybeleid dat beschikbaar is op het Platform.

  • §14 [POSTANOWIENIA KOŃCOWE]
  1. Aangezien de Vennootschap geen therapeutische activiteiten uitvoert die bestaan uit intramurale en/of 24-uurs gezondheidsdiensten, wordt afgeweken van het Organisatiereglement met betrekking tot: de hoogte van de vergoeding voor het bewaren van het stoffelijk overschot van een patiënt.
  2. De regels voor de verwerking van persoonsgegevens van patiënten worden uiteengezet in het Privacybeleid dat beschikbaar is op de Website.
  3. De consument kan onder andere profiteren van. de volgende manieren van buitengerechtelijke geschillenbeslechting: (i) de hulp in te roepen van een permanente minnelijke schikkingsrechtbank die verbonden is aan de handelsinspectie; (ii) de inspecteur van de handelsinspectie verzoeken een bemiddelingsprocedure in te leiden; iii) de hulp inroepen van een (gemeentelijke) consumentenombudsman of een consumentenrechtenorganisatie. Gedetailleerde informatie over de mogelijkheden voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting die beschikbaar zijn voor consumenten is met name beschikbaar op de website van het Bureau voor Mededinging en Consumentenbescherming (http://polubowne.uokik.gov.pl of https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php).

Consumenten kunnen ook gebruikmaken van het onlineplatform dat de Europese Commissie heeft opgericht voor de beslechting van geschillen tussen bedrijven en consumenten (‘ODR-platform’). Het ODR-platform is toegankelijk via http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

4 Het Bedrijf behoudt zich het recht voor om deze Algemene Voorwaarden te allen tijde te wijzigen in het geval zich een of meer van de volgende belangrijke redenen voordoen:

  • de invoering van nieuwe of wijziging van bestaande algemeen toepasselijke wetgeving, indien dit rechtstreeks van invloed is op de inhoud van dit reglement en het noodzakelijk maakt om het te wijzigen;
  • verandering of het verschijnen van nieuwe interpretaties van algemeen bindende wettelijke voorschriften als gevolg van rechterlijke uitspraken of besluiten van de autoriteiten of het openbaar bestuur die rechtstreeks van invloed zijn op de inhoud van dit Reglement en die wijziging noodzakelijk maken;
  • een uitspraak, beslissing, bevel of instructie van een bevoegde overheidsinstantie met betrekking tot deze Regels en die tot gevolg heeft dat een dergelijke uitspraak, beslissing, bevel of instructie moet worden nageleefd;
  • de aanpassing van het reglement aan de marktomstandigheden in verband met technische, technologische en IT-ontwikkelingen die van invloed zijn op de bepalingen ervan, ten gunste van huidige en potentiële patiënten;
  • wijzigingen in bedrijfsgegevens, contactgegevens of URL’s in de Algemene voorwaarden;
  • de behoefte aan andere dan de hierboven vermelde wijzigingen, op voorwaarde dat ze samen aan de volgende voorwaarden voldoen: (i) rechtmatig zijn (ze mogen met name de individuele of collectieve belangen van consumenten niet schaden); (ii) gunstig zijn voor bestaande en potentiële patiënten; (iii) de invoering ervan noodzakelijk is voor een goede uitvoering van het Reglement op een wijze die ten goede komt aan huidige en potentiële patiënten;

Het Bedrijf zal Patiënten ten minste twee weken voordat de gewijzigde voorwaarden van kracht worden op de hoogte stellen van wijzigingen in de Algemene voorwaarden door het sturen van een kennisgeving per e-mail (als het e-mailadres van de Patiënt beschikbaar is gesteld) en door het ophangen van de gewijzigde versie van deze Algemene voorwaarden.

Een wijziging van het Reglement mag de eerder door Patiënten verworven rechten niet negatief beïnvloeden.

5 Niets in deze Algemene Voorwaarden beperkt de wettelijke rechten van de patiënt als consument. In het geval van een conflict tussen de Regels en deze rechten, hebben deze rechten voorrang.

(6) In het geval van vragen, met inbegrip van vragen over de Algemene Voorwaarden of de levering van telegeneeskundediensten, kan de Patiënt snel en doeltreffend contact opnemen met het Bedrijf op telefoonnr: 725077642, per e-mail op: kontakt@strefamed.pl of per post op Kowalska 5 / 203, 20-115 Lublin, Polen.

(7) De bepalingen van het Reglement zijn van toepassing op contracten voor de levering van telegeneeskundediensten die vanaf 27.10.2023 worden gesloten. (voor contracten die vóór die datum zijn gesloten, de voorschriften in hun vorige versie, beschikbaar hier). Patiënten die vóór die datum telegeneeskundediensten hebben afgenomen, kunnen zich echter op dit reglement beroepen voor die aspecten waarin het meer op hen betrekking heeft.